Print this page

Да бъдем егоисти е лошо, нали? Е, нека помислим. Да не споделяме играчките си или да вземаме повече от една връзка, отколкото даваме, не е много хубаво, но егоизмът сам по себе си не заслужава лошото си име.

В общество, което окуражава скромността и саможертвата, егоизмът трябва да се върне към корените си – фокус върху себе си. Ако всеки ден отделяте време да се грижите за собствените си нужди, това ще подпомогне развитието ви като личност и ще подобри общуването с околните, а не обратното.

Ако не сте убедени, ето пет здравословни начина да бъдете егоисти:

1. Научете се да изказвате благодарност, когато ви правят комплимент.

Когато някой ви направи искрен комплимент, той или тя вижда и оценява качествата ви. Независимо дали заради ниско самочувствие или заради желанието да изглеждат скромни, повечето хора имат навика да махнат с ръка и да отрекат комплимента. Но така нито вие ще се почувствате по-добре, нито човекът отсреща. Приемете похвалата и повярвайте на чуждата положителна преценка за себе си.

2. Помислете добре преди да се ангажирате.

Често по принуда попадаме във връзки и ситуации, които не са ни по сърце. Когато се съгласявате с нещо, независимо дали е професионален ангажимент, семейно събитие или пътуване с приятели, трябва да му се отдадете напълно. Ако казвате да само за да угодите на другите или да направите :правилното нещо“, може да се окаже, че всъщност сте направили грешното нещо за себе си. Разбира се, че животът понякога изисква определени роли и отговорности от нас, но е важно да можем да избираме кога да казваме да.

3. Не се отнасяйте към съня, храната и почивката като към нещо незадължително.

В забързаното ежедневие много от нас пропускат по някое хранене или хапват нещо вредно набързо, защото е по-лесно или са прекалено изморени. Натоварените ни графици ни карат да си открадваме няколко часа от времето за сън и някак си сме се убедили, че има по-важни неща от почивката. Всеки един час от деня ни е запълнен на макс и все пак не успяваме да постигнем целите си. Може би заради липсата на храна и сън. Факт е, че ако пренебрегнете здравето и психиката си, по един или друг начин всичко ще се срути. И тогава какво ще можете да свършите?

4. Казвайте не без да се извинявате.

Да казвате не, защото се страхувате или не сте сигурни в себе си, е едно, но да отказвате, защото не искате да направите това, за което ви молят, е съвсем друго. Често човекът отсреща ще оцени и уважи вашето не, ако отказът ви е искрен. А и дори и да не го направят, това не е причина да се извинявате.

5. Правете повече неща, които наистина обичате.

Много е просто. Спомняте ли си когато имахте хобита или неща, които правехте просто защото ви доставят удоволствие? Тези неща може да включват спортуване, четене, танцуване, медитиране или отглеждане на цветя. Кога за последно правихте любимото си нещо? Научете се да превръщате забавлението в приоритет. Отделяйте време за нещата, които обичате, без да се чувствате виновни.

We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…